150 000 kronor till föreningslivet – nu startar Energichansen 2018!

För 6:e året i rad startar nu Energichansen – en sponsortävling för föreningar verksamma i Sundsvall och Timrå
med 150 000 kronor i potten.

- Vi vill genom Energichansen låta allmänheten vara med och påverka vår sponsring, säger Kristina
Svensson, tf. marknadschef vid Sundsvall Energi. Av den anledningen låter vi folkets röster bestämma
hur en del av vår redan avsatta sponsringsbudget ska fördelas.

Energichansen är en sponsortävling på initiativ av Sundsvall Energi för att främja lokal utveckling i Sundsvallsregionen med fokus på föreningslivet. Alla föreningar verksamma i Sundsvall och Timrå kommun inom idrott och kultur är välkomna att delta under förutsättning att tävlingsvillkoren uppfylls. I potten finns 150 000 kronor.

Tävlingsbidraget lämnas på energichansen.se och består av en film på max 40 sekunder samt en beskrivning av föreningens behov av sponsring.

- Det är viktigt att skilja på sponsring och välgörenhet, av den anledningen ska det finnas en tydlig motprestation, säger Kristina Svensson, tf. marknadschef vid Sundsvall Energi.

Efter ansökningsperioden avslutats väljer en jury ut tio finalister som presenteras på energichansen.se. Finalisterna gör upp om 150 000 kr – hur pengarna fördelas mellan föreningarna är det allmänheten som bestämmer via en digital omröstning.

Fotnot:
Ansökningstiden pågår under oktober, därefter följer finalomröstning 12 november – 18 november. Årets vinnare och resultat
presenteras den 19 november på energichansen.se.

Kristina Svensson, tf. marknadschef, 070-189 00 36
Therese Eriksson, kommunikationsstrateg, 060-19 16 17, 070-593 00 25

Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster och återvinning ska vara bra för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för mod, helhetssyn och öppenhet i våra relationer. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket. Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering. Sundsvall Energi ägs av Sundsvalls kommun och ingår i Stadsbacken AB.