Läckage i fjärrvärmecentraler på grund av driftstörning

Under gårdagen skedde en kort driftstörning på fjärrvärmenätet, vilket resulterade i ett förhöjt tryck i ledningarna. Detta kan i sin tur medfört läckage i fjärrvärmecentraler hos villor och fastigheter.

- Vi beklagar detta och uppmanar av den anledningen våra kunder att se över sina fjärrvärmecentraler. I de fall läckage upptäcks vill vi att man kontaktar vår felanmälan. I sportlovstider är vi extra tacksamma om exempelvis grannar till bortresa fjärrvärmekunder kan hjälpa oss att sprida informationen, säger Peter Lindström, distributionschef vid Sundsvall Energi.

Nummer till felanmälan 060-19 27 50 (dygnet runt).

Peter Lindström, distributionschef, 070-207 53 00