Nu står det klart vilka föreningar som gör upp om 150 000 kr

Friidrottare, dansare, konståkare, volleybollspelare och utförsåkare är några av finalisterna i årets Energichansen. Av 25 bidrag återstår nu 10 föreningar som tävlar om prissumman på 150 000 kronor.

- Vi är jätteglada över det fantastiska engagemang som föreningarna visar. Nu överlåter vi fördelningen av sponsringssumman till allmänheten, säger Kristina Svensson, tf. marknadschef vid Sundsvall Energi.

Finalomgången startar onsdagen den 14 november kl. 12.00 på www.energichansen.se. Alla som vill kan rösta med upp till tre röster per dag. Röstningen avslutas den 21 november.

Juryn, bestående av Elisabeth Leidinge, Anna-Karin Kammerling, Hansi Fellbrink samt Sundsvall Energis VD Anders Jonsson och tf. marknadschef Kristina Svensson, har även utsett tre bidrag som tilldelats ”Juryns val”. Dessa bidrag tilldelas 10 000 kronor vardera och offentliggörs i samband med det övriga resultatet den 22 november på www.energichansen.se.

- Den här tävlingen har en bredd som jag gillar, sponsorpengar kan göra väldigt mycket för en enskild förening och behövs oavsett om det är inom idrott, kultur eller konst, säger Anna-Karin Kammerling som sitter med i juryn för andra året i rad.

De tio finalisterna är:

• Sundsvalls Friidrott
  • Stenstadens Volleybollklubb
  • Sundsvalls Fältrittklubb
  • Sundsvalls DFF
  • KFUM Kometerna
  • Skönviksbacken
  • Millenium Bugs Dansförening
  • KK Iskristallen Sundsvall
  • Sundsvalls Simsällskap
  • Sundsvalls AFF Flames

Fotnot: