Sundsvall Energis års- och hållbarhetsredovisning har publicerats

Idag publiceras Sundsvall Energis års- och hållbarhetsredovisning för 2019. Års- och hållbarhetsredovisningen sammanställer bolagets hållbarhetsarbete utifrån ett ekologiskt, ekonomiskt och socialt perspektiv.

- Vårt uppdrag är att driva en infrastrukturverksamhet som samtidigt ska vara affärsmässig och ekonomiskt lönsam, den kombinationen ställer krav på att tänka i hållbarhetstermer. Rapporten  visar att hållbarhet är en integrerad del i vår affärsverksamhet och min förhoppning är att våra prestationer skapar ett mervärde för våra kunder, medarbetare samt övriga intressenter, säger Anders Jonsson, VD vid Sundsvall Energi.

Den ekonomiska redovisningen visar bland annat ett resultat efter finansiella poster på 41 MSEK.

- Det känns mycket glädjande att återigen leverera ett starkt och stabilt ekonomiskt resultat, säger Anders Jonsson.

Års- och hållbarhetsredovisningen har upprättats i enlighet med FN Standard ”Globala Målen” och finns att ladda ner på www.sundsvallenergi.se/om-oss/hallbarhet

Anders Jonsson, VD, 070-313 01 71