Redan över 50 000 besökare på Bostadsmässan i Karleby

Över 50 000 har redan besökt Bostadsmässan i Karleby. Besökarantalet 50 000 överskreds strax efter att mässportarna öppnades på onsdagen den 27.7. Genom mässporten promenerade med det jämna talet Borgåborna Kati Immonen och Marko Turunen samt deras ettåriga Lumi-flicka. Mässorganisationen överräckte blommor, mässkataloger, inträdesbiljetter samt mat- och dryckkuponger till familjen.

– Att besöka Bostadsmässan är den enda regelbundna hobbyn jag har. Det är roligt att varje år besöka mässan och se branschens nyheter. Nu är det 15:e gången på Bostadsmässan, berättar Marko Turunen som har utbildning inom byggnadsbranschen.

När Turunen är en erfaren mässbesökare, besöker däremot Kati Immonen Bostadsmässan för första gången.

– Min moderskapsledighet tar slut denna vecka, så vi åkte på en liten bilresa till Karlebynejden. Vi har höga förväntningar och nu ser vi på riktigt alla de förtjusande saker som vi har beundrat i inredningstidningar, säger Kati Immonen känslofullt.

Familjen Immonen-Turunen tänker söka inredningsidéer från Bostadsmässan och dra nytta av dem i sitt eget hem under hösten.

Jämna besökarantal på mässorna

Bostadsmässan i Karleby har väckt intresse. I medeltal har det varit ca 4150 besökare per dag. Verkställande direktör Pasi Heiskanen från Finlands Bostadsmässa är nöjd med mässans besökarantal.

- Besökare har varit enligt förväntan och de har varit nöjda med mässan. Enligt en mässenkät, som gjordes av Suorakanava Oy, tyckte 94 % av de som svarade att mässan var bra eller mycket bra. Speciellt berömdes det vackra och färdiga mässområdet, havsutsikten och den fungerande helheten.

Även mässans projektchef Touko Rauma är nöjd med intresset för mässan.

– Det är fint när 50 000 besökares milstolpe nåddes. Vi har en utmärkt vecka på kommande, säger Rauma med glöd.

Bostadsmässan i Karleby pågår fram till mitten av augusti.

Tilläggsuppgifter

Verkställande direktör Pasi Heiskanen, Finlands Bostadsmässa, t. 040 8486 200