Posten lanserar förbättrad webbservice på svenska

Posten lanserar förbättrad webbservice på svenska Posten har öppnat sin nya svenska webbservice på adressen www.posti.fi. Den nya tjänsten har ett betydligt bredare innehåll än tidigare och vi har också tagit fram ett nytt användargränssnitt. I dag erbjuder Posten sina svenskspråkiga kunder ännu mångsidigare och nyttigare webbtjänster än förut. Exempelvis finns försändelseuppföljningen, postnummerkatalogen och postkontorens kontaktinformation nu på webben också på svenska. Dessutom kan användarna enkelt ta fram uppgifter om försändelsernas leveranstider och priser på webbplatsen. För registrerade användare finns det ännu fler nyttiga funktioner. Konsumenter kan exempelvis lämna adressändringar direkt över Internet. Vi har satsat på att göra webbtjänstens användargränssnitt tydligt och lätt att använda. Webbsidornas enhetliga och åskådliga struktur gör det enkelt för våra kunder att ta sig fram på webbplatsen. Produkterna och tjänsterna har grupperats enligt olika kundbehov, och användarna kan också söka information på sidorna med en ny, effektiv sökmotor. Postens projekt för att förbättra sin service på nätet fortsätter stegvis. Våren 2004 omarbetas webbtjänstens engelska sidor. YTTERLIGARE INFORMATION Direktör Anna-Maija Sorvoja, tfn 020 451 7978, anna- maija.sorvoja@posti.fi. Kundförfrågningar Postens kundtjänst privatkunder, tfn 0200 27100 på svenska, 0200 71000 på finska (lna/msa), företagskunder, tfn 0200 75000 på svenska, 0200 77000 på finska (lna/msa), (må-fr kl. 8-20, lö kl. 9-14). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/20/20040120BIT00050/wkr0001.pdf