• Superbrands/

Om 42 dagar utses Sveriges starkaste konsumentvarumärke vid Superbrands Awards på Berns salonger i Stockholm

Tisdagen den 26 januari 2010 utser organisationen Superbrands Sveriges starkaste varumärke på Berns salonger i Stockholm. Bland de nominerade varumärkena finns konsumentvarumärken som ICA, Bang & Olufssen, Fjällräven, Google, Wasabröd och Apoteket.

Varje år utser Superbrands de starkaste varumärkena i Sverige. Vartannat år konsumentvarumärken och vartannat år B2B varumärken. Årets upplaga av Superbrands Awards är den femte sedan starten i Sverige 2004. Bland årets kategorivinnare finns Sveriges starkaste varumärke. Kategorivinnarna som redan utsetts är Fjällräven, ICA, Bang & Olufssen, Wasabröd och Apoteket. Vidare återstår några ytterligare kategorivinnare som ännu inte avslöjats och har chans att blir årets Superbrand. Superbrands Awards äger rum på Berns salonger och leds av Tilde de Paula. Under kvällen kommer vi även få lyssna till varumärkesexperter som berättar om Chock Branding och Design-driven marknadsföring. Bland årets Superbrands inom konsumentvarumärken finns en oerhört bredd från Facebook, Youtube och OBH Nordica till McDonalds, IKEA, SJ och Friskis & Svettis. På listan finns även personvarumärken som Astrid Lindgren och artistgruppen ABBA. Superbrands är en oberoende auktoritet med inriktning på varumärkesarbete. I dag finns Superbrands i 86 länder och täcker in de viktigaste marknaderna i världen. Varje år genomförs en studie där de starkaste varumärkena identifieras, vartannat år B2B och vartannat år B2C. Studien omfattar företagens varumärkesarbete och hur väl de lyckats bygga, vårda och förädla dessa i det land där studien genomförts.

Taggar: