Behov av refinansiering i Surfbuy

Behov av refinansiering i Surfbuy Surfbuy's pågående diskussioner med bolagets finansiärer har dragit ut på tiden och den inofficiella handeln i bolagets aktie är stoppad. Handeln väntas återupptas så snart frågorna runt bolagets fortsatta finansiering har klarlagts. Surfbuy AB som bildades 1999 har utvecklat avancerade system och applikationer i gränssnittet Internet/data/telefoni. Tjänsterna för säkra betalningar och "Customer Response" ökar servicenivån och effektiviserar handeln via digitala försäljningskanaler som t ex Internet, digital TV, telefoni och WAP. Bolaget har finansierat sin utvecklingsverksamhet via två emissioner om totalt 14 Mkr samt lånefinansiering via Industrifonden. För ytterligare information: Fredrik Lindqvist Anders Danker VD Surfbuy Styrelseordförande Tel: 070-929 09 88 Tel: 070-559 02 34 www.surfbuy.net Surfbuy AB, Kanalvägen 18, 194 61 Upplands Väsby. 08-562 302 30, www.surfbuy.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/07/20010607BIT00530/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/07/20010607BIT00530/bit0001.pdf