• SURFBUY/

If Skadeförsäkringar i Finland väljer SurfBuy Direktkontakt etableras mellan kunder och If på webben

If Skadeförsäkringar i Finland väljer SurfBuy - Direktkontakt etableras mellan kunder och If på webben If Skadeförsäkringar i Finland blir nästa företag att ge sina kunder direktaccess till kundtjänst via företagets hemsida. Tack vare SurfBuys telefonbaserade tjänst, e-Phone, blir detta möjligt. Ifs senaste websatsning ska göra det enklare för kunder att komma i kontakt med företagets kundtjänst och få en bättre service. If Skadeförsäkringar som skapades av norska Storebrand och svenska Skandia är idag Nordens ledande skadeförsäkringsbolag. - E-Phone motsvarar försäkringsbranschens behov att komplettera sina webbsatsningar med ökad kundservice, säger Anna Grund, SurfBuy London. Detta är SurfBuys första order i Finland och vi ser stora möjligheter att kunna ta marknadsandelar i ett land som har en mycket hög grad av IT- och Internetmognad. SurfBuys affärsidé är att öka kundservice och effektivitet vid försäljning i alla digitala försäljningskanaler och samtidigt göra betalningar enklare och säkrare. Förutom Sverige har bolaget kunder i England och nu även i Finland, framför allt är det tjänstesäljande företag inom bank och försäkring, fonder, reseföretag och näthandelsföretag. Fakta SurfBuy "Intelligent Technology for Secure Payment and E-services" - SurfBuy AB är ett ungt svenskt högteknologiskt företag som utvecklar, marknadsför och säljer avancerade system och applikationer i gränssnittet Internet/data/telefoni. De patentsökta tjänsterna för säkra betalningar och "Customer Response" ökar servicenivån och effektiviserar handel via digitala försäljningskanaler som t ex Internet, digital TV, telefoni, e- mail och lösningar inom wireless-området. Några av SurfBuys kunder är: A1 Comms (UK),Fondex, EO.net (UK), Eventguiden, Evita Travel (UK), Holmia, Hotellexpress, ICA, Länsförsäkringar, Silja Line, Skandia Link, Skandia Fonder, SPP, Stuckforagift.com(UK), Skyways, Östgöta Enskilda bank med flera. Företaget har kontor i Stockholm och London samt utvecklingsavdelning i Linköping. www.surfbuy.net För ytterligare information: Anna Grund, SurfBuy London Tel: +0044-207-484 5594 SurfBuy AB, Mjärdevi Science Park, Teknikringen 1F, 583 30 Linköping. 08-562 302 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/07/20001207BIT00040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/07/20001207BIT00040/bit0002.pdf