SurfBuy förstärker ledningen - Rekryterar ny VD inför kommersialiseringsfas

SurfBuy förstärker ledningen - Rekryterar ny VD inför kommersialiseringsfas Fredrik Lindqvist blir ny VD i SurfBuy från och med den 15 januari 2001. Bolaget står inför en stark kommersialiseringsfas med fokus på marknadsföring och försäljning av SurfBuy's SalesBooster System i Skandinavien och Storbritannien. Förutom VD har bolaget nu rekryterat marknadschef med stationering i London och försäljningschef Norden med Stockholmskontoret som bas. - Från att ha varit ett renodlat utvecklingsbolag markerar SurfBuy nu att fokus skiftar till marknadsföring och försäljning, säger styrelseordförande Anders Danker. Fredrik Lindqvist kommer närmast från amerikanska systemleverantören Saratoga Systems, där han var sälj- och marknadschef i Skandinavien. Saratoga Systems är en av världens ledande leverantörer av CRM-system för kundrelationshantering. - SurfBuy har en extremt välpositionerad produktportfölj som förenar den kommunikation som bygger på avancerad teknik med behovet av mänsklig dialog, ett behov som uppmärksammats allt mer vid försäljning via digitala kanaler som Internet och Digital TV, säger Fredrik Lindqvist. SurfBuys avgående VD Patrick Grimlund lämnar bolaget för nya uppdrag. - I samband med att SurfBuy går in i en ny fas väljer jag att gå vidare till annan verksamhet, säger Patrick Grimlund. Den nya organisationen står nu väl rustad för att lyckas med försäljningen både i Skandinavien och i Storbritannien. Jag tror starkt på den nya konstellationen som jag varit med att utveckla och lyckönskar den nya ledningsgruppen. Till Londonkontoret har Martin Sundberg rekryterats som Marknadschef. Han kommer närmast från mediebyrån Carat Internationals Londonkontor som Key Account Manager för bl.a. Nokia, Christies, International Herald Tribune, Cable & Wireless m.fl. Ny försäljningschef tillträder den första februari, 2001. Fakta SurfBuy - "Intelligent Technology for Secure Payment and E-services" - SurfBuy AB är ett ungt svenskt högteknologiskt företag som utvecklar, marknadsför och säljer avancerade system och applikationer i gränssnittet Internet/data/telefoni. De patentsökta tjänsterna för säkra betalningar och "Customer Response" ökar servicenivån och effektiviserar handel via digitala försäljningskanaler som t ex Internet, digital TV, telefoni, e- mail och lösningar inom wireless-området. Några av SurfBuys kunder är: A1 Comms (UK),Fondex, EO.net (UK), Eventguiden, Evita Travel (UK), Holmia, Hotellexpress, ICA, Länsförsäkringar, Silja Line, Skandia Link, Skandia Fonder, SPP, Stuckforagift.com (UK), Skyways, Östgöta Enskilda Bank, If (Finland), LeapingSalmon.com, Volvia med flera. Företaget har kontor i Stockholm och London samt utvecklingsavdelning i Linköping. www.surfbuy.net För ytterligare information: Anders Danker, Styrelseordförande Mobil: 070-559 02 34 Patrick Grimlund Mobil: 0709-29 09 88 Fredrik Lindqvist Mobil: 070-558 88 75 SurfBuy AB, Mjärdevi Science Park, Teknikringen 1F, 583 30 Linköping. 08- 562 302 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/12/20001212BIT00840/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/12/20001212BIT00840/bit0002.pdf