SurfBuy lanserar TeleCast

SurfBuy lanserar TeleCast Ny marknadskanal effektiviserar försäljning och e-learning Svenska systemutvecklaren SurfBuy AB lanserar en ny marknadskanal. TeleCast ska hjälpa företag och organisationer att kommunicera effektivare med omvärlden. Med TeleCast kan företag tala med tusentals personer samtidigt. De som lyssnar kan även ställa frågor via Internet till talaren, genomföra köp och betala. Det som gör TeleCast unikt är bl a kombinationen Internet och CTI-teknik (Computer Telephony Integration), det stora antalet som kan lyssna samtidigt, att köp och betalning kan genomföras under samtalet och att deltagarna inte behöver komma ihåg tider eller koder utan blir automatiskt uppringda. - TeleCast kommer att ge företagen möjlighet att låta sina bästa säljare komma i kontakt med stora målgrupper via telefon och Internet på ett helt nytt sätt. Försäljningskostnaderna minskar och en tidigare komplex tjänste- och volymförsäljning förenklas och effektiviseras, säger SurfBuys VD Patrick Grimlund. TeleCast är ytterligare en i raden av applikationer som SurfBuy utvecklat för att förbättra servicen och effektiviteten i handel via digitala försäljningskanaler. Produkten ingår i "SurfBuy SalesBooster System". Implementeringen och användandet för både företaget och kunden är enkel och smidig. Företaget "annonserar" sin presentation eller sitt informationsmöte på sin webbsida eller via t ex ett e-mail till en utvald målgrupp. Den som önskar delta i en TeleCast-presentation skriver bara in sitt telefonnummer i en dialogruta och blir sedan automatiskt uppringd på utsatt tidpunkt. Inga koder eller telefonnummer behöver noteras eller kommas ihåg. Under presentationen kan säljaren ta emot frågor via Internet eller via sk voice-slots. Säljaren får även kontinuerligt information om hur många som lyssnar, hur lång tid som gått etc. Kunderna kan genom att trycka '*' under presentationens gång, automatiskt bli kopplade till säljare eller operatör för att genomföra köp och betala eller ställa ytterligare frågor. - TeleCast bygger på avancerad teknik inom CTI och Internet. Det är ett mycket flexibelt, säkert och skalbart system som kan användas av tusentals lyssnare samtidigt, säger Carl-Johan Grund, SurfBuys CTO. - TeleCast är ytterligare ett kraftfullt verktyg för e-handeln, men kan lika gärna användas för interninformation när t ex en företagsledare samtidigt vill nå ett stort antal medarbetare som är geografiskt utspridda. Exempel på andra affärssammanhang är e-learning, auktioner och presentationer för aktiemarknaden då man vill informera många samtidigt, avslutar Patrick Grimlund. Ytterligare information lämnas av SurfBuys VD Patrick Grimlund; 0709-29 09 88 "Intelligent Technology for Secure Payment and e-Services" SurfBuy AB är ett ungt svenskt högteknologiskt företag som utvecklar, marknadsför och säljer avancerade system och applikationer i gränssnittet Internet/data/telefoni. De patentsökta tjänsterna för säkra betalningar och "connect services" ökar servicenivån och effektiviserar handel via digitala försäljningskanaler som t ex Internet, digital TV, telefoni och lösningar inom wireless-området. Några av SurfBuys kunder är: A1 Comms (UK),Fondex, EO.net (UK), Eventguiden, Evita Travel (UK), Holmia, Hotellexpress, ICA, Länsförsäkringar, Silja Line, Skandia Link, Skandia Fonder, SPP, Stuckforagift.com(UK), Skyways, Östgöta Enskilda bank med flera. Företaget har kontor i Stockholm och London samt utvecklingsavdelning i Linköping. SurfBuy AB, Mjärdevi Science Park, Teknikringen 1F, 583 30 Linköping. 08- 562 302 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/11/20000911BIT00460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/11/20000911BIT00460/bit0002.pdf