Surfbuy och Intel® i samarbete

Surfbuy och Intel® i samarbete - elitnätverk av partners öppnar den globala marknaden Surfbuy inleder samarbete med Intel® genom att bli så kallad Intel® Product Integrator, IPI. Som IPI ingår Surfbuy i ett världsomfattande elitnätverk av företag som levererar effektivt skalbara, säkra och högpresterande lösningar baserade på Intel® 's plattform. - Surfbuy får en väsentligt ökad räckvidd internationellt via möjligheten att kunna erbjuda sina applikationer mot den stora och snabbt växande servermarknaden, där Intel® är den dominerande plattformen, säger Carl-Johan Grund, Chief Technology Officer på Surfbuy. - Surfbuy´s unika applikationer för ökad service och säkerhet inom e- business utgör en mycket intressant nisch i marknaden. Som medlem i Intel® e-Business Network kan Surfbuy erbjuda applikationer och lösningar på Intel® 's plattformar och därigenom erbjuda produkter till en mycket stor och intressant spelplan", säger Mats Flodin teamleader för telecom på Intel®. Surfbuy kan som IPI nå Intel® 's globala partners som potentiella distributionskanaler för sina produkter. Surfbuy når genom detta den gigantiska marknaden som man nu tillsammans med Intel® kommer att erbjuda turn-key lösningar inom e-handel, CRM och customer interaction centers. Som IPI erbjuder vi våra produkter på samtliga ledande plattformar, t ex Compaq, Dell, IBM och HP, berättar Carl-Johan Grund. Intel, Intel Product Integrator är registrerade varumärken för Intel Corporation alla andra varumärken tillhör respektive företag. Fakta Surfbuy "Intelligent Technology for Secure Payment and E-services" - Surfbuy AB är ett ungt svenskt högteknologiskt företag som utvecklar, marknadsför och säljer avancerade system och applikationer i gränssnittet Internet/data/telefoni. De patentsökta tjänsterna för säkra betalningar och "Customer Response" ökar servicenivån och effektiviserar handel via digitala försäljningskanaler som t ex Internet, digital TV, telefoni, e- mail och lösningar inom wireless-området. Några av Surfbuys kunder är, ICA, Länsförsäkringar, Silja Line, Skandia Fonder, SPP, Skyways, Östgöta Enskilda Bank, Volvia med flera. Företaget har kontor i Stockholm och London samt utvecklingsavdelning i Linköping. www.surfbuy.net Fakta Intel® Intel är världens största mikroprocessortillverkare men också en ledande tillverkare av produkter till persondatorer, nätverk och kommunikation. Intel grundades 1968 och byggde då halvledare och minnesprodukter. 1971 introducerade Intel världens första mikroprocessor. Idag tillhandahåller Intel datorsystem, mikrochips, mjukvara, nätverks- och kommunikationsutrustning samt en komplett support av samtliga datorkomponenter, datorarkitektur och Internetapplikationer. Ytterligare information finns på: www.intel.com/pressroom För ytterligare information: Fredrik Lindqvist, VD Surfbuy Mats Flodin, Intel® Telefon: 08-56 230 230 Telefon 08-59461700 OBS! Bild finns att ladda ner från Surfbuy´s hemsida, www.surfbuy.net Surfbuy AB, Kanalvägen 18, 194 61 Upplands Väsby. 08-562 302 30. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/06/20010405BIT01270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/06/20010405BIT01270/bit0001.pdf