SurfBuy och webbyrån Worldport tecknar samarbetsavtal

SurfBuy och webbyrån Worldport tecknar samarbetsavtal Webbyrån Worldport kommer genom ett samarbetsavtal med SurfBuy att erbjuda och aktivt marknadsföra SurfBuys e-Phone. Worldport kommer därmed att erbjuda olika lösningar på implementation och integration av e-Phone i sina kunders befintliga eller nya webbsidor. - SurfBuys e-Phone är ett utmärkt verktyg för att förenkla kontakten mellan potentiella kunder och säljare och därmed öka företagets försäljning, säger Saied Ghannadan VD för Worldport. Med e-Phone ökar företag interaktionen på sina hemsidor och gör samtidigt surfare till kunder. Sex av tio konsumenter avbryter handel på Internet på grund av brist på personlig service och osäkerhet i samband med betalningar. SurfBuys affärsidé är att koppla ihop köpare och säljare i alla digitala försäljningskanaler (t ex Internet, Digital TV, Telefoni, WAP och E-mail) och samtidigt göra betalningar enklare och säkrare. Främsta målgrupperna är tjänstesäljande bolag t.ex. försäkringsbolag, resebolag m.fl. - Vi märker ett ökat intresse bland webbyråer och Internetkonsulter för komplement till större CRM lösningar som tillför konkret kundnytta, säger Patrick Grimlund VD för SurfBuy. Internetkonsulter och webbyråer är utmärkta kanaler för att nå slutkunderna. Fakta SurfBuy "Intelligent Technology for Secure Payment and E-services" - SurfBuy AB är ett ungt svenskt högteknologiskt företag som utvecklar, marknadsför och säljer avancerade system och applikationer i gränssnittet Internet/data/telefoni. De patentsökta tjänsterna för säkra betalningar och "Customer Response" ökar servicenivån och effektiviserar handel via digitala försäljningskanaler som t ex Internet, digital TV, telefoni, e- mail och lösningar inom wireless-området. Några av SurfBuys kunder är: A1 Comms (UK),Fondex, EO.net (UK), Eventguiden, Evita Travel (UK), Holmia, Hotellexpress, ICA, Länsförsäkringar, Silja Line, Skandia Link, Skandia Fonder, SPP, Stuckforagift.com(UK), Skyways, Östgöta Enskilda bank med flera. Företaget har kontor i Stockholm och London samt utvecklingsavdelning i Linköping. www.surfbuy.net För ytterligare information: Patrick Grimlund (VD) SurfBuy Mobil: 0709-29 09 88 Saied Ghannadan (VD) Worldport Mobil: 0708-21 22 62 SurfBuy AB, Mjärdevi Science Park, Teknikringen 1, 583 30 Linköping. 08- 562 302 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/20/20001120BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/20/20001120BIT00200/bit0002.pdf