Förändringar i SENS ledningsgrupp

Sustainable Energy Solutions Sweden Holding AB (”SENS” eller ”Bolaget”) meddelar idag en förändring i Bolagets ledningsgrupp. CFO Rikard Tullberg har beslutat att gå vidare till nya utmaningar utanför koncernen. Under en övergångsperiod kommer Jonatan Forsberg att tjänstgöra som interim CFO.

Jonatan Forsberg, utnämnd till interim CFO, innehar en masterexamen från Handelshögskolan i Stockholm och har en gedigen bakgrund inom ekonomi. Med över 23 års arbetslivserfarenhet har Jonatan axlat flera ledande CFO-positioner hos en rad projektutvecklingsbolag bland annat inom gruvindustrin samt har även gedigen erfarenhet inom M&A-området och corporate finance-rådgivning.

Jag vill tacka Rikard för att ha bidragit till bolagets utveckling på ett positivt sätt och jag önskar honom lycka till i framtida roller. Det är alltid tråkigt med denna typ av förändringar men ser samtidigt positivt på att SENS fungerar som en attraktiv utvecklingsplattform för nya utmaningar för våra anställda,” säger Henrik Boman, vd för SENS.

Rikard kommer finnas tillgänglig och säkerställa en komplett överlämningen till Jonatan under sin uppsägningstid.

Henrik Boman, VD; Tel: 070-224 63 61

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 november 2023 17:15.

Sustainable Energy Solutions Sweden Holding AB (publ) (”SENS”), tillhandahåller lösningar som möjliggör omställningen mot en fossilfri och CO2 neutral energiförsörjning både lokalt och internationellt. SENS har utvecklat ett energilagringskoncept som möjliggör långtidslagring av energi på ett teknologiskt, ekonomiskt, miljömässigt och socialt hållbart sätt, s.k. underjordisk pumpkraftslagring (UPHS). SENS utvecklar, designar, bygger och säljer storskaliga energiprojekt genom att kombinera nästa generations energilagringsteknologi med energiproduktion från sol- och vindkraft. Bolaget bedriver även konsultverksamhet inom hållbara energisystem och energilagring. Bolaget är listat på NGM Nordic SME under kortnamnet SUST.