IQS Energi Komfort AB (publ) rekryterar ny VD med bakgrund från energimarknaden.

IQS Energi Komfort AB har rekryterat Malin von Post till ny VD. Malin har mångårig erfarenhet från energibranschen inom bl.a. elnät, försäljning, projekt och kärnkraft från främst Vattenfall och E.on. Malin arbetade senast som VD för Barsebäck Kraft AB och hon har även arbetat som Vice President Project Governance & Improvement och som Director Business Intelligence & Marketing på Vattenfall. IQS Energi Komfort AB fortsätter därmed att rekrytera strategiska nyckelpersoner för fortsatt positionering i segmentet energioptimering.

IQS Energi Komfort AB har rekryterat Malin von Post till ny VD med tillträde den 3 april 2017.

Tidigare VD Pär Lindblad lämnar bolaget av personliga skäl.

Styrelsen bedömer att Malins bakgrund och erfarenheter är den perfekta profilen för att föra bolaget vidare från ett traditionellt installationsbolag till en framtida viktig partner inom energisektorn och inom Enernet.

”IQS Energi Komfort AB fortsätter att rekrytera strategiska nyckelpersoner för att erbjuda marknaden kompletta energioptimeringsprogram” säger Sverker Littorin, ordförande i IQS Energi Komfort AB.

För mer information se www.energikomfort.se eller kontakta: Johan Ryding, johan@energikomfort.se eller Sverker Littorin, sverker@energikomfort.se

IQS Energi Komfort AB (publ) har gjort över 10 000 värmepumps installationer sedan bolaget grundades 1996 och är ett av Sveriges största IVT Center. Bolagets vision är att vara det självklara valet inom segmentet för energioptimering och värmepumps installationer. Framgångsfaktorn består av en egen stark organisation – inom försäljning, projektering, installation och service – i kombination med engagerade aktieägare som brinner för att bygga bolag med fokus på nöjda kunder. Bolaget är listat på Nordic MTF (NGM).

Citat

Sverker Littorin, ordf. IQS Energi Komfort Ab (publ)