Kommuniké från extra bolagsstämma i SENS

Extra bolagsstämma i Sustainable Energy Solutions Sweden Holding AB genomfördes idag den 25 september 2023. Besluten som fattades med erforderlig majoritet var i enlighet med framlagt förslag, vilket beskrivs i detalj i kallelsen till stämmohandlingarna som finns tillgängliga på Bolagets webbplats

Fullständiga handlingar från den extra bolagsstämman finns på SENS hemsida, https://www.sens.se/17/43/bolagsstammor/.

För ytterligare information, kontakta:
Henrik Boman, VD; Tel: +46 (0)70 224 63 61

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 september 2023 15:30.

Sustainable Energy Solutions Sweden Holding AB (publ) (”SENS”), tillhandahåller lösningar som möjliggör omställningen mot en fossilfri och CO2 neutral energiförsörjning både lokalt och internationellt. SENS har utvecklat ett energilagringskoncept som möjliggör långtidslagring av energi på ett teknologiskt, ekonomiskt, miljömässigt och socialt hållbart sätt, s.k. underjordisk pumpkraftslagring (UPHS). SENS utvecklar, designar, bygger och säljer storskaliga energiprojekt genom att kombinera nästa generations energilagringsteknologi med energiproduktion från sol- och vindkraft. Bolaget bedriver även konsultverksamhet inom hållbara energisystem och energilagring. Bolaget är listat på NGM Nordic SME under kortnamnet SUST.