SENS tar hem order värd drygt 5 MSEK mitt i centrala Stockholm

Sustainable Energy Solutions Sweden Holding AB (SENS) har idag tecknat avtal gällande en totalentreprenad för värmelösning med BRF Karlsvik 41 mitt i centrala Stockholm.

I entreprenaden ingår en komplett installation av geoenergi baserad på värmepumpar om ca 192 kW värmeeffekt i kombination med 8 stycken 450 meter djupa energibrunnar.

Utöver detta skall en fullt komplett konvertering av fastighetens värmesystem göras från direktverkande el till vattenburna radiatorer.

Arbetet kommer att påbörjas omgående och vara färdigställt under hösten då värmesäsongen startar.

- Vi är stolta och glada över att vi tecknat detta avtal, en komplett värmelösning till en Brf som vi tidigare utfört projekt ihop med, säger Göran Beronius, VD i en kommentar.

För vidare frågor vänligen kontakta VD Göran Beronius på goran.beronius@sens.se,
telefon 0708 980831

Sustainable Energy Solutions Sweden Holding AB bygger och levererar energilösningar till fastighetsägare, energibolag, kommuner och privatpersoner. Produkterna baseras i huvudsak på energilagring i borrhålslager samt energieffektiv distribution och återvinning av energi. Sedan samgåendet med Energikomfort verkar även bolaget inom energioptimering och värmepumpinstallationer för privatpersoner under varumärket Energikomfort. SENS vision är att bli den ledande aktören inom energilagring och distribution och bolaget är listat på Nordic MTF (NGM).