Sustainable Technologies Fund utökar sitt team

Report this content

Klas Gustafsson blir ny delägare och Investment Director på Sustainable Technologies Fund och stärker därmed det nuvarande teamet med Andre Heinz och Anders Frisk.

Klas Gustafsson har en lång erfarenhet inom investeringar och riskkapital och har tidigare bl a arbetat på riskkapitalbolagen Northzone Ventures och AB Traction. Han har även haft styrelseuppdrag i börsnoterande företag som Academedia, Biophausia och Nordic Camping.
– Vi är väldigt glada över att Klas är en del av vårt team, säger Andre Heinz. Tillsammans har vi en gedigen erfarenhet av cleantech, tillväxt företag och riskkapital. Detta ger oss ännu bättre möjligheter att göra långsiktiga och lönsamma investeringar inom cleantech branschen, fortsätter Andre Heinz.

– Det känns mycket inspirerande att börja arbete hos Sustainable Technologies Fund, säger Klas Gustafsson. Jag har under en längre tid varit intresserad av cleantech och sett hur det utvecklats till att bli ett av de mest attraktiva investeringsområdena i riskkapitalbranschen. Inget annan skandinaviskt riskkapitalbolag har samma kunskaper inom cleantech som Sustainable Technologies Fund, forsätter Klas Gustafsson.