Nyhetsbrev Vindico Group 2020-04-08

Vindico kommer framöver att månadsvis skicka ut ett kort nyhetsbrev med information om vad som händer i företaget. Detta är det första nyhetsbrevet.

Nya återförsäljare

Ahlsell Sverige AB blir ny återförsäljare till Vindico. Till att börja med läggs fokus på våra laddskåp och vi väntar på en första order. Vi ser en stor potential då Ahlsells kunder är rätt målgrupp för både våra laddskåp och DNA-märkningsprodukter.

CDON AB blir återförsäljare för vårt eget varumärke Safe´n´Sound och SelectaDNA märksatser för konsumenter. CDON är en nordisk marknadsplats på nätet som ägs av Qliro Group AB.

Nytt laddskåp för surfplattor

Vindico lanserar nu UniPad, ett nytt laddskåp för Ipads och andra surfplattor. Unipad kan ladda och förvara upptill 16 surfplattor eller mobiltelefoner. Skåpet kan monteras på vägg eller ställas på en hylla eller ett bord. Laddning sker med plattornas egna laddare som förvaras i ett separat fack som kan låsas.

Kamerainstallation på Liseberg

Liseberg har länge varit en viktig kund för Vindico. Lisebergs nya åkattraktion Underlandet får sitt kameraövervakningssystem installerat av Vindico. Underlandet är en dark ride där gästerna får följa med Lisebergskaninerna under jord.

Fler kedjor väljer ButiksDNA för att hindra stölder

Under vecka 13 startar Bauhaus AB med installation av ButiksDNA. Man börjar med 3 varuhus i Stockholm, Göteborg och Helsingborg. Bauhaus AB har i dagsläget 21 varuhus i Sverige och är en tysk byggvarukedja med totalt 17 000 anställda.

Matrebellerna är en handlarägd dagligvarukedja inom Bergendalskoncernen. En första butik, som ligger i Flemingsberg, har nu satt igång med ButiksDNA.

Facktidningen för dagligvarubranschen Fri Köpenskap uppmärksammade de goda resultat som ButiksDNA har uppnått när det gäller att minska svinnet hos de butiker som använder Vindico´s stöldskyddslösning.

Vindico lanserar temperaturmätande termisk kamera

Vindico erbjuder nu ett kamerasystem för temperaturmätning, för att bland annat företag och organisationer beröringsfritt skall kunna kontrollera om personal och besökare har feber och i så fall agera utifrån detta. Systemet möjliggör snabb mätning av ett stort antal personer som passerar en ingång eller annan typ av kontrollpunkt.

För ytterligare information:

Carl Schneider
Verkställande Direktör
Vindico Group AB
carl.schneider@vindico.se

Andreas Holmström
Försäljningschef
Vindico Technology AB
andreas.holmström@vindico.se

Kort om Vindico Group AB (publ):
Vindico Group AB är en säkerhetskoncern där verksamheten drivs i dotterbolaget Vindico Security AB, som marknadsför och säljer fysiska säkerhetsprodukter och system. I sortimentet ingår produkter och lösningar inom DNA-märkning, bland annat ButiksDNA och ByggDNA, kameraövervakningssystem, produkter för säker förvaring och laddning av surfplattor, laptops, cykelbatterier och mobiltelefoner samt säkerhetsprodukter för konsumentmarknaden under varumärket Safe´n´Sound. Produkterna är delvis egenutvecklade. Försäljning sker direkt och via återförsäljare. Vindico Group är listat på Spotlight Stock Market med tickern VSEC.