Större order till Vindicos intressebolag i Norge

UniSecure Norway, Vindicos intressebolag i Norge har erhållit en större order från sin lokala distributör, Safe4 Security Group AS. Ordern avser SelectaDNA stöldskydds-märkning för privathushåll och uppgår till drygt 1,1 MSEK.

Introduktionen av SelectaDNA i Norge har gått i snabb takt. Intresset för Vindicos Märk-DNA produkter från Selectamark är mycket stort och den norska Polisen har på kort tid tagit till sig de positiva utvärderingsresultaten från sina kollegor i Sverige och Danmark.

- Vi tror mycket på den norska marknaden. De norska privathushållen är ett mycket intressant marknadssegment och det verkar finnas intresse för denna nya säkerhetsteknik, säger Ernst-Olof Persson, VD på Vindico Group.

För ytterligare information:

Ernst-Olof Persson              0708-35 03 88

Kort om Vindico Group AB (publ):

Vindico Group AB, som består av moderbolaget och dotterbolagen Uni Safe Försäljnings AB, Key Innovations AB och SPC Service AB, marknadsför och säljer fysiska säkerhetsprodukter och system. I produktsortimentet ingår stöldskyddsmärkningsprodukter med Märk-DNA, datorvagnar och laddskåp för surfplattor och laptops, kontanthanteringsprodukter, rånskydd, larmöverföringsenheter och säkerhetsskåp. Produkterna är delvis egenutvecklade. Försäljning sker genom direktförsäljning, via återförsäljare och genom företagets webbshop.
Bolaget är listat på AktieTorget.

Taggar: