Tecknar samarbetsavtal med Seniorbolaget

Vindicio tecknar samarbetsavtal med Seniorbolaget avseende distribution och installation av stöldskyddsskåp och märksatser med märk-DNA från SSF.

Seniorbolaget, med verksamhet i 100 kommuner, startar nu upp en säkerhetsdivision, Seniorbolaget Security Team, med uppdrag att distribuera och installera säkerhetsprodukter från Safegruppen Vindico till privatmarknaden.

Först ut är distrikten Skåne och Göteborg med kampanjen ”Stoppa Tjuven!” där man kommer att erbjuda ett prisvärt säkerhetspaket bestående av ett certifierat stöldskyddsskåp inklusive leverans och installation samt SSF DNA stöldskyddsmärkningssats.

Det officiella startskottet sker i samband med målgången av Volvo Ocean Race i Göteborg 21-28 juni där en gemensam monter med kampanjen ”Stoppa Tjuven!” presenteras.

”Vi ser verkligen fram emot samarbetet med Seniorbolaget. Det skapar fina möjligheter för oss att nå ut till privatmarknaden med vårt sortiment av säkerhetsprodukter. På köpet får vi tillgång till och närvaro i hela landet, säger Ernst-Olof Persson, VD för Vindico Security.

”Detta skapar nya dimensioner för Seniorbolaget och blir ett riktigt lyft för våra medarbetare framöver. Det inledande ”Stoppa Tjuven!-projektet kommer förhoppningsfullt leda till nya affärsmöjligheter och fortsatt utveckling och tillväxt av vårt bolag, säger Lars Sandström, VD på Seniorbolaget AB.

För ytterligare information:

Ernst-Olof Persson              0708-35 03 88

Lars Sandström                   0304-67 76 22

Kort om Vindico Security AB (publ):

Vindico Security AB, som består av moderbolaget och dotterbolagen Uni Safe Försäljnings AB, Key Innovations AB och SPC Service AB, marknadsför och säljer fysiska säkerhetsprodukter och system. I produktsortimentet ingår stöldskyddsmärkningsprodukter med Märk-DNA, datorvagnar och laddskåp för surfplattor och laptops, kontanthanteringsprodukter, rånskydd, larmöverföringsenheter och säkerhetsskåp. Produkterna är delvis egenutvecklade. Försäljning sker genom direktförsäljning, via återförsäljare och genom företagets webbshop.

Bolaget är listat på AktieTorget.