Grönängsskolan i Hässleholm

Susteras medverkan i projektet att sammanfoga Grönängsskolan och Silviaskolan.

Redan år 2020 startade projektet med att foga samman Grönängsskolan och Silviaskolan. Nu är det klart och det som återstår för Sustera är granskningskommentarer för Miljöbyggnad.

Susteras roll

Genom åren har Sustera bistått beställaren MVB AB och byggherren Hässleholms kommun med en rad olika tjänster inom energi, fukt och miljösamordning. I skrivande stund arbetar Susteras miljösamordnare Sanne Havenberg med granskningskommentarer för Miljöbyggnad för Byggnad B – Förskola och Byggnad D – Idrottshall.

Snabba fakta

Beställare: MVB AB och Hässleholms kommun

Ort: Hässleholm

Tjänster:

• Energi – energimodell, indikatorer för Miljöbyggnad värmeeffektbehov, solvärmelast
  • TKV, TKS
  • Dagsljus
  • Fukt – fuktsäkerhetsbeskrivning, fuktsäkerhetsdokumentation, fuktronder och uttorkningsbedömning
  • Miljösamordnare – Miljöbyggnad, LCA-beräkning/rapport

Projektet färdigställs: 2023