Kvarteret Origo Entreprenadbesiktningsprojekt

Kvarteret Origo, ett nyproduktionsprojekt av kommersiell fastighet.

Kvarteret Origo är ett kvarter beläget mellan mellan Solna och Sundbyberg, endast tio minuter från Stockholm city.

Origo tillhandahålls av Humlegården och är en plats som de själva beskriver så här:

“Letar du efter en plats som kombinerar produktivitet, inspiration och trivsel? Då har du kommit rätt. I Origo har vi skapat moderna arbetsmiljöer där du och dina kollegor kan trivas och blomstra. Tillsammans med våra arkitekter har vi vägt samman allt från flexibilitet, dagsljusinsläpp, siktlinjer, materialval, färgskalor och tekniklösningar. Det gör att det finns gedigna grundkvaliteter ni kan bygga vidare på i dialogen kring den slutliga planlösningen i er lokal.”

Susteras roll

Sustera är just nu delaktiga i projektet, som är ett nyproduktionsprojekt av kommersiell fastighet, med följande roller:
Besiktningsman (huvudbesiktningsman) där vi tillsatt hel besiktningsgrupp och haft samordningsansvar för hela gruppen och besiktningsförfarandet. (ingående discipliner: bygg, rör, luft, el, styr, hiss, brandlarm, sprinkler, tak, fasad, mark)

Snabba fakta:

Beställare: Humlegården