Läckageseminarie

Välkommen till Susteras Läckageseminarie! Ett inspirerande miniseminarie för ditt team som arbetar med fastighetsunderhåll!

Läckage i byggnadskonstruktioner och rör är ett alltför vanligt förekommande problem som samtliga fastighetsägare ständigt brottas med. För att hjälpa till i arbetet att förebygga att skadorna och läckageproblemen blir större än nödvändigt erbjuder vi på Sustera ett miniseminarie med fokus på det ämnet där vi delger vår erfarenhet, presenterar olika läckagesökningsmetoder och besvarar era frågor.

Upplägget för miniseminariet är att våra experter kommer ut till ert team och under 1-2 timmar och håller presentationen (beroende på ert behov och specifika önskemål). Vi har genomfört detta miniseminarie för bl.a. våra kunder: Heimstaden, Stena Fastigheter, PHM Group företag, Oljibe, Atrium Ljungberg, Wallenstam, JM eftermarknad, SKANSKA eftermarknad m.fl och har flera inbokade nu till hösten.

Under det kostnadsfria seminariet delar vi med oss av värdefulla insikter och praktiska tips för effektiv läckagesökning av byggnader såsom fasader rörledningar, tak och terrasser.
Innehåll minisemarie:

• Presentation Sustera
  • Exempel på vilka olika typer av läcksökningstekniker som tillämpas vid läcksökning på olika typer av rörsystem (och eventuellt tak/terasser) och varför förutsättningar är olika gällande olika material på ledningarna, tryck mm.
  • Genomgång av olika typer av riskkonstruktioner och varför läckage uppstår.
  • Varför behöver man lokalisera och åtgärda även mindre läckage.
  • Hur stort är läckaget egentligen, är det akut och vad blir kostnaderna över tid.
  • Vad kan jag som beställare förbereda inför en utredning.
  • Avslutande frågestund

Föreläsarna från Sustera är utredningsexperter med stor och mångårig erfarenhet av svårknäckta utredningsproblem hos våra kunder. De har också gedigen erfarenhet av olika läckagesökningsmetoder och kommer ge dig en god insikt i när man bör använda vilken metod eller varför man i vissa fall “inte” bör använda en speciell metod.

Vill du veta mer om hur och eventuellt när vi kan genomföra denna presentation för ert team då är du välkommen att kontakta Catarina Wallén.
Key Account Manager, +46 (0)767 855 051