Vinnare Årets Marknadsförening 2008- Marknadsföreningen i Stockholm nådde sin vision genom att lyssna på medlemmarna

Marknadsföreningen i Stockholm har vunnit utmärkelsen Årets Marknadsförening 2008. Priset delades traditionsenligt ut på Tendensdagen i regi av Sveriges Marknadsförbund. Genom en ständig dialog med medlemmarna har den vinnande Marknadsföreningen uppnått ett högkvalitativt programutbud helt enligt medlemmarnas egna önskemål.

– Det känns fantastiskt roligt att vi har blivit utsedda till Årets Marknadsförening. Utmärkelsen vill jag och mina kollegor dela med alla våra medlemmar. Det är vi tillsammans som har byggt upp ett av Sveriges största professionella nätverk, säger Francesca O'Brien Apelgren, VD för Marknadsföreningen i Stockholm.

Marknadsföreningen i Stockholm har som mål att vara det forum som attraherar flest medlemmar inom områdena marknadsföring, reklam, PR och media. Föreningen har haft som vision att utöka antalet medlemmar och att utveckla programutbudet. Det har man också lyckats uppnå genom att föra en nära dialog med sina medlemmar.

– Vi grundar idag programutbudet helt enligt dialogen med våra medlemmar. Det skapar ett bättre program, vilket i sin tur attraherar ännu fler medlemmar, konstaterar Francesca O´Brien Apelgren.

Att attrahera medlemmar till en Marknadsförening, som dessutom är verksam i en storstad, är inte enkelt. Man konkurrerar om människors tid och då gäller det att ständigt vara i framkant. Det innebär att kunna erbjuda de bästa föreläsarna och att lyssna på medlemmarnas önskemål. Medlemmarna är marknadsförare inom alla tänkbara branscher. Majoriteten av dessa är chefer inom marknadskommunikation med budgetansvar.

– Våra medlemmar är människor som måste prioritera sin tid. De är kräsna, och det ska de vara, men det innebär att vi alltid måste ha uppdaterade program och att kunna erbjuda medlemmarna viktiga nya kunskaper och ett brett nätverk, säger Francesca O´Brien Apelgren.

Juryns motivering- Marknadsföreningen i Stockholm
Årets Marknadsförening har på ett imponerande sätt arbetat långsiktigt och målmedvetet med att nå sin vision och har i stenhård konkurrens i sin region lyckats göra Marknadsföreningen till en mycket viktig och vital träffpunkt för branschen. Årets Marknadsförening 2008 är Marknadsföreningen i Stockholm.

Evenemang i världsklass gav hedersomnämnande till Marknadsföreningen i Kalmar

På årets Tendensdag tilldelades Kalmars Marknadsförening ett hedersomnämnande för att de under året med framgångsrika evenemang visat hur man med små medel kan uppnå mycket goda resultat.

De evenemang som varit mest lyckade är Ordförandeträffen på Kalmar Slott som Marknadsföreningen i Kalmar arrangerade för samtliga ordföranden i alla Sveriges Marknadsföreningar samt det egna programmet på Marknadsföringens Dag som genererade en mängd nya medlemmar.

– Det känns fantastiskt, vi känner oss stolta över att ta emot hedersomnämnandet, kommenterar ordförande i Kalmars marknadsföreningsförbund Patrik Lönell.

Juryns motivering- Marknadsföreningen i Kalmar
Ett speciellt hedersomnämnande går till Marknadsföreningen i Kalmar som under året visat framfötterna och på ett storartat sätt genomfört arrangemang av typ världsklass i sin region.