Svalan Konsortier fortsätter att expandera – förvärvar bostäder i Norrköping

Report this content

Svalan Konsortier har genom Blåsvalan AB tecknat avtal om att förvärva fastigheten Safiren 2 i Norrköping. Köpeskillingen uppgår till 178 Mkr och säljare är familjerna Ekerling och Lundström. Fastigheten som till största del utgörs av bostäder, har en total uthyrbar yta om drygt 26 000 m² och består av 325 lägenheter. Utvalda investerare, såväl institutionella investerare som privatpersoner, erbjuds nu fram till och med 15 november att förvärva andelar i Blåsvalan. Tillträde sker i början av december. – Vi är glada att kunna fortsätta att erbjuda våra investerare att ta del av fastighets¬portföljer av hög kvalitet. Även denna investering förväntas ge våra investerare en trygg och stabil avkastning över investeringens löptid. Vi har nu genomfört tre förvärv och har i och med denna transaktion förvärvat drygt 1 000 lägenheter i Norrköping, Borås samt i Jönköping för drygt 560 Mkr. Efterfrågan att teckna andelar i de tidigare genomförda förvärven har varit mycket god, säger Daniel Gorosch, VD för Svalan Konsortier. För ytterligare information: Daniel Gorosch, verkställande direktör, Svalan Konsortier AB Mobil: 0734-22 15 72 E-post: daniel.gorosch@svalan.com