Svalan Konsortier förvärvar bostäder av Cernera-koncernen

Report this content

Svalan Konsortier har genom Gråsvalan AB tecknat avtal om att förvärva ett bostadsbestånd, beläget främst i Borås. Köpeskillingen uppgår till 316 Mkr och säljare är Cernera-koncernen. Fastighetsportföljen som till största del utgörs av bostäder, har en total uthyrbar yta om ca 40 000 m² och består av 572 lägenheter. Utvalda investerare, såväl institutionella investerare som privatpersoner, erbjuds nu fram till och med 20 september att förvärva andelar i Gråsvalan. Tillträde förväntas ske i början av oktober. - Vi är glada att kunna erbjuda våra investerare att ta del av denna bostadsportfölj som är av mycket hög kvalitet. I dagens ränteläge är det oerhört inspirerande att kunna erbjuda en konkurrenskraftig, väl genomarbetad produkt, som ger våra investerare en trygg och stabil avkastning över investeringens löptid. Det är därför inte konstigt att responsen och efterfrågan är mycket god, säger Daniel Gorosch, VD för Svalan Konsortier. - Robert Smith, VD för AB Cernera, framhåller att man är nöjd med affären då den ger Cernera-koncernen stora möjligheter att förvärva fler projekt- och utvecklingsfastigheter, utöver befintligt bestånd om 25 000 kvm. För ytterligare information Daniel Gorosch, VD Mobil: +46 734 22 15 72 E-post: daniel.gorosch@svalan.com