Svarta Lådan öppnar på Kungsholmen: Stor efterfrågan på hälsosam mat i city

Report this content

Svarta Lådan, som lagar hälsosam mat för alla, har sedan tidigare butiker på Mäster Samuelsgatan och på Södermalm – nu öppnar man även butik och showroom på Kungsbroplan i Stockholm för att möta den stora efterfrågan. Ytterligare tre butiker planeras under 2012.

Personlige tränaren, kocken och vd för egna företaget Svarta Lådan, Mats Bergwall, har kommit en bit på väg med sin vision om att alla ska ha möjlighet att äta en hälsosam lunch när han öppnar sin tredje butik på Kungsholmen i Stockholm.

– På Kungsholmen bor många som lever ett hälsosamt liv med träning och kost varför det blev naturligt för oss att öppna här först. Under året nu kommer vi öppna ytterligare tre matbutiker i city, säger Mats.

– Vi märker att efterfrågan på nyttigare mat - framför allt luncher - ökar enormt och vårt mål är att människor ska kunna äta god, vällagad och nyttig mat anpassad i portioner just för dem, fortsätter Mats.

Butiken på 270 kvm ligger på Kungsbroplan, på den nya adressen kommer förutom huvudkontoret även ett showroom finnas där man säljer både mat och den egna klädkollektionen samt arrangerar föreläsningar och erbjuder kostrådgivning.

Mats Bergwall startade Svarta Lådan med en vision om att kunna erbjuda ett hälsosammare alternativ till vanliga lunchlådor. Till en början levererades lådor hem till Mats kunder men vartefter efterfrågan ökade öppnade Svarta Lådan butiker där alla kunde köpa en näringsrik och väl sammansatt måltid eller ett matigt mellanmål.

Utöver Svarta Lådans butiker och hemleveranser erbjuder företaget också matkylar på företag som vill kunna erbjuda ett hälsosamt lunchalternativ till de anställda. Svarta Lådans kyl innehåller välkomponerade måltider, hälsosamma snacks och mellanmål.

För ytterligare information eller frågor, vänligen kontakta:

Mats Bergwall, vd Svarta Lådan, telefon 070-757 04 07 e-post mats.bergwall@svartaladan.se

Svarta Lådan hjälper både privatpersoner och företag till en sund livsstil genom att leverera god, hälsosam och vällagad mat utan tillsatser direkt till dörren. Maten tillsammans med individanpassad träning hjälper kunderna att nå bestående resultat, oavsett om det handlar om att gå upp eller ner i vikt eller att må bättre. Svarta Lådan grundades 2003 och har idag 35 anställda med kontor i Stockholm.

Taggar: