Sveafastigheter Utveckling presenterar Discus – en vision för den växande staden på Business Arena

Report this content

Discus är en 30 våningar hög vision för den växande staden, byggd på arkitektur som inspirerar och med potential att agera landmärke och skapa identitet för nya större stadsutvecklingsområden.

Projektet tar fasta på möjligheterna som digitaliseringen erbjuder i takt med att livsstil och efterfrågan på boende och tjänster förändras. Det är därför naturligt att presentera en tidig vision av projektet i digital form med hjälp av Virtual Reality (VR). Discus är flexibel i så måtto att den utformats för att rymma olika typer av verksamheter som traditionella bostäder samt co-living och/eller co-working.

Discus finns presenterad i Sveafastigheter Utvecklings monter på Business Arena där byggnaden placerats i centrala Nacka och där besökarna med hjälp av VR kan följa med upp till den 30e våningen för att beundra utsikten. Business Arena äger rum i Stockholm 20 – 21 september.

Discus är formgiven av Belatchew Arkitekter.

KONTAKTUPPGIFTER

Rahel Belatchew, VD, Sveafastigheter Utveckling AB, Telefon 070-174 94 32

OM SVEAFASTIGHETER UTVECKLING AB

Sveafastigheter Utvecklings verksamhet kännetecknas av arkitektur, innovation samt hållbarhet och erbjuder ett helhetsgrepp inom stadsutveckling med fokus på bostadsrätter. Sveafastigheter Utveckling är en del av Sveafastigheter Bostad Gruppen och Brunswick Real Estate.

OM SVEAFASTIGHETER BOSTAD GRUPPEN

Sveafastigheter Bostad är en utvecklare och förvaltare av hållbara bostäder och vårdboenden. Bolagets primära marknader är Storstockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås, Växjö, Kalmar och Mälardalen. Målsättningen är att leverera 600 lägenheter per år för inflyttning. Sveafastigheter Bostads kärnvärden är att vara en pålitlig och närvarande förvaltare, en innovativ och kreativ utvecklare, en långsiktig samhällsbyggare samt en proaktiv och drivande partner. Sveafastigheter Bostad Gruppen är en del av Brunswick Real Estate.

Snabbfakta