Order värda drygt 240 miljoner kronor till Svedala

Report this content

Order värda drygt 240 miljoner kronor till Svedala Kansas City Power and Light, USA har placerat en order värd drygt 155 miljoner kronor hos Svedala Industri avseende en komplett ny kolterminal i Hawthorn, Missouri. Ordern omfattar ett transportsystem samt ett högautomatiserat system för lagring, lastning och lossning av kol. Svedala Bulk, som designat och konstruerat hela anläggningen, kommer även att ansvara för installation och igångsättning. Projektet beräknas vara avslutat under år 2001. För cirka tre år sedan levererade Svedala Bulk en liknande anläggning till KCPL i Montrose, Missouri. Ytterligare en order värd 85 miljoner kronor I maj bokade Svedala dessutom en projektorder värd cirka 85 miljoner kronor avseende bulkutrustning till en kund i USA. Denna anläggning, som ska vara installerad och i drift i slutet av 2001, har också designats av Svedala Bulk divisionen. Tillsammans med den order på cirka 100 miljoner kronor som vi informerade om den 9 juni har Svedala under andra halvåret tagit tre stora projektorder för bulkhantering till ett totalt värde av 340 miljoner kronor. Malmö den 9 augusti 2000 Informationsavdelningen För ytterligare information kontakta: Informationschef Ulla Frithiof på telefon 040-24 58 47. Detta är Svedala Svedala är världsledande leverantör av utrustning, service och delar till såväl anläggningsindustrin som den mineralbearbetande industrin. Svedalas försäljning sker dels via den egna Svedala Hus organisationen, som består av över 200 sälj- och serviceenheter i ett femtiotal länder, dels via ett väl utbyggt nät av återförsäljare och distributörer över hela världen. Koncernens kompletta sortiment av utrustning för utvinning och hantering av mineraler innebär att Svedala kan erbjuda kunderna kompletta helhetslösningar för effektivare och säkrare processer. Svedala har dessutom marknadens mest utbyggda sortiment för service, slit- och reservdelar. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/09/20000809BIT00640/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/08/09/20000809BIT00640/bit0002.doc