Årsredovisning 2013

Svedbergs årsredovisning för 2013 har offentliggjorts och finns tillgänglig på Svedbergs webbplats www.svedbergs.se .

Årsredovisningen distribueras per post till de aktieägare som begärt att erhålla en tryckt version. Årsredovisningen kan beställas genom info@svedbergs.se .

2014-04-15

Fredrik Björkman

VD

Informationen är sådan som Svedbergs AB är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 15 april 2014, kl 14.15.

Information lämnas av VD Fredrik Björkman.

E-post: fredrik.bjorkman@svedbergs.se

Svedbergs i Dalstorp AB är ett av nordens ledande badrumsföretag. Produktkonceptet omfattar ett sortiment för hela badrummet så som möbler, duschar, badkar, toaletter, handdukstorkar, blandare och tillbehör. Allt säljs under varumärket SVEDBERGS och konceptet förenklar för konsumenten att förverkliga sett nya badrum genom enklare planering, logistik, installation och skapar harmoniska badrum. Över 75 procent av produkterna tillverkas i fabriken i Dalstorp och det ger fördelar när det gäller flexibilitet, ledtider, logistik och miljö. Produkterna säljs i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Storbritannien, Ryssland och Baltikum. SVEDBERGS har en stark position i de nordiska länderna och produkterna säljs både till konsument- och proffsmarknaden.