Inbjudan till presentation av Svedbergs Groups delårsrapport för tredje kvartalet 2022

Svedbergs i Dalstorp AB (publ) offentliggör sin delårsrapport för det tredje kvartalet 2022 fredagen den 21 oktober 2022 kl. 08.30.

Samma dag kl. 11.00 presenterar VD och koncernchef Per-Arne Andersson rapporten tillsammans med CFO Mats Lundmark för investerare, analytiker och media.

Presentationen hålls på svenska och följs direkt via internet. Presentationsmaterialet kommer att publiceras på www.svedbergsgroup.se innan webbpresentationen startar. Notera att frågor endast kan ställas via ir@svedbergs.se

För att delta följ webbpresentationen via länken nedan.

Länk till webbsändningen

Presentation och inspelning kommer sedan att finnas tillgängligt på Svedbergs Group’s webbsida. www.svedbergsgroup.se

För mer information, vänligen kontakta:
Mats Lundmark, CFO: +46 (0)706 77 05 83, ir@svedbergsgroup.com

IR-kontakt:
Per-Arne Andersson, CEO: +46 (0)706 38 50 12, per-arne.andersson@svedbergsgroup.com

Svedbergs startades 1920 och koncernen bedriver verksamhet i Norden och Storbritannien. Koncernens bolag utvecklar, designar och säljer badrumsmöbler och närliggande produkter. Under devisen samarbete utan sammanblandning utvecklar kontinuerligt koncernens bolag sina produktsortiment för hela badrummet. Genom ett nära samarbete med partners tillgodoses konsumentens köplust att inreda sitt badrum. Koncernen bedriver sin verksamhet under varumärkena Svedbergs, Macro Design, Cassøe, Roper Rhodes, Tavistock och R2. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp utanför Ulricehamn. Dotterbolaget Macro Design i Laholm, dotterbolaget Cassøe A/S i Herning Danmark och dotterbolaget Roper Rhodes, inkl. Tavistock och R2, i Bath Storbritannien.