Mats Lundmark ny CFO i Svedbergs

Svedbergs i Dalstorp AB (publ) har idag utsett Mats Lundmark till ny CFO. Mats kommer närmast från rollen som CFO för Barnes FMC/Strömsholmen AB. Mats har en gedigen bakgrund som CFO i tillverkande bolag såsom Isaberg Rapid och Recticel.

Mats tillträder rollen i Svedbergs senast den 20 januari 2021 och ersätter Kristina Laurelii som tidigare meddelats lämnar Svedbergs.

”Jag är mycket glad över att kunna välkomna Mats till Svedbergs, med hans erfarenhet och kunskap blir han en värdefull tillgång för Svedbergs,” säger Per-Arne Andersson, VD och koncernchef i Svedbergs.

För ytterligare information kontakta;

Per-Arne Andersson, VD och Koncernchef, +46 70 638 50 12,

per-arne.andersson@svedbergs.se

Denna information lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 juli 2020 klockan 20.00

Svedbergs startades 1920 som bleckslageri men övergick 1962 till att tillverka badrumsskåp. Under sjuttiotalet utvecklades badrumsmöbler och under åttiotalet började dagens inriktning, att utveckla, tillverka och marknadsföra det kompletta badrummet under egna varumärket Svedbergs. Företaget är marknadsledande i Norden på badrumsmöbler och utvecklar hela tiden sortimentet för att täcka alla behov som konsumenten har i sitt badrum. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp, Västergötland där merparten av produktionen sker. Koncernen bedriver sin verksamhet under varumärkena Svedbergs och Macro Design.