Rättelse: Pressmeddelande Per-Arne Andersson ny VD och Koncernchef för Svedbergs

Rättelsen avser hänvisningen till förordning som anger varför informationen offentliggjorts

Per-Arne Andersson blir från och med 1 juni 2019 ny VD och Koncernchef för Svedbergs, med moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB. Han efterträder Sofia Axelsson som varit VD sedan 2017.

Anders Wassberg, styrelseordförande i Svedbergs i Dalstorp AB, ger följande kommentar till skiftet.

”Per-Arne Andersson kommer att fortsätta att bygga koncernen och förstärker bolagets kommersiella kompetens. Per-Arne har med sig goda erfarenheter, inte minst som Koncernchef i Kinnarps. Den kommersiella närvaron och samarbetet med våra kunder är fortsatt en viktig hörnsten i verksamhetens utveckling framåt”.

Per-Arne kommer senast som VD från CC Höganäs AB.

Sofia Axelsson kommer att lämna koncernen, enligt tidigare kommunikation.

För ytterligare information kontakta;

Anders Wassberg, styrelsens ordförande,

telefon +46 734 27 08 01

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Svedbergs i Dalstorp AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.

Informationen lämnades för offentliggörande den 23 november 2018 klockan 8.00 (CET).

Svedbergskoncernen är ett av nordens ledande badrumsföretag. Produktkonceptet omfattar ett sortiment för hela badrummet såsom möbler, duschar, badkar, handdukstorkar, blandare, wc och tillbehör. Försäljningen sker  under varumärkena Svedbergs och Macro Design. Produkterna säljs både till konsument- och projektmarknaden.
Över 75 procent av produkterna tillverkas i egna fabriker i Dalstorp och Laholm vilket ger fördelar när det gäller flexibilitet, ledtider, logistik och miljö. Produkterna säljs i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Storbritannien, Ryssland och Baltikum.