Aprilskämt: Globen målas om – får ny oväntad kulör

Pressmeddelandet som skickades ut tidigare idag om att Globen målas om var ett aprilskämt. Pressmeddelandet skickades ut för att uppmärksamma Allt om målning - en informationssajt om målning där man kan hitta allt ifrån tips och tricks om hur man ska måla olika ytor till kunskap om olika aspekter av färg. Meningen är att hemsidan ska vara ett verktyg för de som själva vill ta tag i penseln och måla om hemma. Bakom sajten ligger branschorganisationen Sveff – Sveriges färgfabrikanters förening.

Olof Holmer, VD Sveff, telefon: 070-950 70 19, e-mail olof.holmer@ktf.se
Niklas Sundström, presskontakt MSLGROUP, e-mail: niklas.sundstrom@mslgroup.com