Ny global tävlingsansvarig för GP Speedway: Tony Olsson rekryterad av internationella förbundet FIM

Det internationella motorcykelförbundet (FIM) har rekryterat Tony Olsson till tjänsten som ny Assistent Race Director för GP-tävlingarna och Lag-VM i Speedway. Tony lämnar därmed Svenska Motorcykel och Snöskoterförbundet (SVEMO) den 1 april för att istället ta ett internationellt övergripande ansvar.

- Jag har trivts kanonbra med att arbeta för utvecklingen av svensk speedway, men det här är en möjlighet som jag inte kan tacka nej till. Det känns oerhört stimulerande och spännande att få arbeta med både GP-tävlingarna och Lag-VM internationellt, säger Tony Olsson.
Under ett antal år har Tony varit involverad i de GP-tävlingar som genomförts i Sverige. Han har tidigare varit speedwayförare på världsnivå och har sedan 2002 varit anställd på SVEMO som koordinator för rundbanesport (speedway och isracing).
- Det är självklart trist för oss att Tony lämnar oss men vi har full förståelse för hans beslut och vi önskar honom lycka till, säger Per Westling, Generalsekreterare, SVEMO.