Svensk Betong presenterar Betongindikatorn för januari 2015

Betongindikatorn för januari 2015 visar en fortsatt positiv trend med en total betongproduktion som överstiger produktionen vid samma tidpunkt föregående år. Vi ser att kategori Hus börjar med en ökning på 26 % jämfört med samma månad föregående år. Kategori Infrastruktur startar däremot året negativt med en produktion som ligger 13 % under produktionen jämfört med januari föregående år.

- För årets första månad ser vi en fortsatt positiv trend för den totala betongproduktionen i Sverige även om vi ser en nedgång för kategori Infrastruktur i januari. Betongvolymerna är större inom kategori Hus och den fortsatta uppgången där gör att även totalen ökar, kommenterar Malin Löfsjögård, vd Svensk Betong.