Prenumerera kostnadsfritt på exklusiva arkitekturmagasinet MIA! Årets första MIA är inspirerat av smog, rost, catwalk och sol.

Det lyxiga arkitekturmagasinet MIA fokuserar helt på metall i arkitekturen och ges ut av branschorganisationen Svensk Byggplåt. I nummer 1 2017 presenteras allt från återvunnen plåt på catwalken till smarta lösningar för solenergi. En annan glädjande nyhet är att arkitekter, fastighetsägare och byggherrar från och med nu kan prenumerera kostnadsfritt på MIA.

MIA står för Metall I Arkitekturen och är ett inspirations- och informationsmagasin med syfte att leda till framgångsrik arkitektur och byggnation. MIA vill vi sätta fokus på metall i arkitekturen utifrån en nivå som överraskar, imponerar och spränger gränser. Genom att visa upp exempel på metallarkitektur från hela världen och presentera nya produkter, idéer och innovationer, vill MIA visa de enorma möjligheter som byggplåten erbjuder.

I detta fjärde nummer sedan utgivningen, uppmärksammas som vanligt några utmärkande nybyggen med plåten i fokus, så som Zenhusen i Stockholm, Uppsala Entré i Uppsala, Skissernas museum i Lund och Treehotel i Harads. Tre innovatörer som valt att arbeta lite annorlunda med plåten får komma till tals och inspirera med en plåtklänning för catwalken, en smogdammsugare i Peking och ett plåtskydd för postapokalyptisk miljökatastrof. Det bjuds även på smarta och magnifika villor från olika delar av världen liksom en fördjupning i möjligheterna med kombinationen solenergi och byggnadsplåt.

MIA ges ut två gånger om året och riktar sig i första hand till arkitekter, fastighetsägare och byggherrar.

För mer information om MIA och för att beställa en prenumeration: www.svenskbyggplat.se/mia

Svensk Byggplåt är en branschorganisation som aktivt arbetar för att stärka och lyfta fram plåtens unika och förträffliga fördelar som byggnadsmaterial. Vi vill göra byggplåten till det självklara valet för alla typer av byggnationer och till en given beståndsdel i det framtida samhällsbyggandet. Vi arbetar för att fler ska upptäcka byggplåtens möjligheter och fördelar samt att den allmänna synen på byggplåt ska uppdateras. Byggplåten är hållbar, energismart, innovativ, kostnadseffektiv och gränslös. Svensk Byggplåt riktar sig till arkitekter, fastighetsägare, BRF:er och förvaltare, projekt- och byggledningskonsulter, privata hustillverkare och villaägare samt till plåtslagare och plåtkonsulter. Svensk Byggplåt representeras av i stort sett alla Sveriges ledande leverantörer inom byggplåt samt av Plåt & Ventföretagen som har cirka 950 plåtslageriföretag som medlemmar.

Svensk Byggplåt