Annonspaketet HelaByggsverige stärks med Byggindustrin

Det digitala annonspaketet HelaByggsverige stärks ytterligare. Byggindustrin.com blir nu en ny del i paketet.

Svensk Byggtjänst och Sverige Bygger startade HelaByggsverige under våren 2008. Ambitionen var att ge annonsörerna ett kraftfullt digitalt annonspaket i byggbranschen. Paketet introducerades med två annonsbärande sajter; Byggkatalogen.se och Sverigebygger.se. Byggkatalogen når föreskrivande led och inköpare när de söker byggmaterial. Sverige Bygger innehåller aktuell information om byggprojekt och byggföretag. – Vi hade identifierat ett tydligt behov av att kunna nå en större grupp beslutsfattare i byggbranschen, därför skapade vi annonspaketet HelaByggsverige. Paketet har en hög räckvidd och en kvalificerad målgrupp. Det finns idag ingen B2B-lösning i byggbranschen som är i närheten, säger Jonas Berg, produktchef för Byggkatalogen på Svensk Byggtjänst. Utvidgas med Byggindustrin För att göra annonspaketet ännu slagkraftigare, har man nu valt att lägga till en nyhetssajt – Byggindustrin.com. – Byggindustrin är i detta sammanhang en given aktör för att skapa en ännu bättre produkt för annonsören. Som den ledande nyhetstidningen i branschen tillför Byggindustrin en mycket intressant målgrupp, säger Jonas Berg. – Vi ser ett ökat intresse för digital annonsering som når beslutsfattare i byggbranschen. Genom samarbetet inom HelaByggsverige erbjuder vi en mycket effektiv kanal, säger Staffan Åkerlund, chefredaktör på Byggindustrin. I samband med utvidgningen av HelaByggsverige tar Informa över försäljningsuppdraget. HelaByggsverige erbjuder annonsbanners som exponeras för över 70 000 unika besökare per månad. Annonserna exponeras på fem olika B2B-sajter (www.byggkatalogen.se, www.byggindustrin.com samt www.sverigebygger.se och dess ”systersajter” www.byggprojektplatsen.se och www.byggsok.se). Annonserna finns även med i e-postutskick från Byggkatalogen och Sverige Bygger. För ytterligare information kontakta Jonas Berg, Byggkatalogen, 08-457 10 00, jonas.berg@byggtjanst.se, Staffan Åkerlund, 08-665 36 65, staffan@byggindustrin.com eller Peter Åhs, 070-552 07 36, peter.ahs@sverigebygger.se Du kan även besöka www.helabyggsverige.se Information om företagen bakom HelaByggsverige finns på: www.byggkatalogen.se | www.byggindustrin.com | www.sverigebygger.se