Dagligvaruhandeln tar plats i Svensk Digital Handels styrelse

Mathem och Nestlé/Nespresso blir medlemmar i Svensk Digital Handel och Tomas Kull, Vd och grundare för Mathem och Therese Reuterswärd, E-Business Manager på Nestlé/Nespresso kliver in i Svensk Digital Handels styrelse.

– Att dagligvaruhandel som i dag står för 10 % av den totala e-handel i Sverige blir medlemmar i Svensk Digital Handel är mycket bra. Och att både Therese Reuterswärd och Tomas Kull, med respektive kompetens och erfarenhet, tar plats i styrelsen kommer ytterligare stärka oss att tillsammans driva den digitala handeln framåt, säger Jonas Ogvall, vd Svensk Digital Handel.

På årsmötet den 15 juni valdes Svensk Digital Handels nya styrelse. Therese Reuterswärd och Tomas Kull tar plats i styrelsen samtidigt som Jan Wallsin, HM, avslutar sitt uppdrag och ersätts av Joakim Eskilsson, Head of Customer Service, HM.

– Jag ser fram emot att Mathem nu är medlemmar i Svensk Digital Handel. Att arbeta tillsammans i branschen är något som utvecklar den. Det finns många gemensamma frågor och möjligheter för den digitala handel att arbeta med för att den ska fortsätta växa. Vi står för ett modernt skifte som förenklar människors liv. Och e-handeln är arbetskraftsintensiv och skapar många arbetstillfällen, säger Tomas Kull.

Styrelsens sammansättning:

Freddy Sobin, ordförande, Koncernchef, Consortio Fashion Group
Catrin Folkesson, Head of New Markets, Clas Ohlson
Hans Ohlsson, CEO, Ellos Group
Therese Reuterswärd, E-Business Manager, Nestlé/Nespresso
Joakim Eskilsson, Head of Customer Service, H&M
Paul Fischbein, Vd och koncernchef Qliro Group
Bassam El Mattar, Distribution & Online Director, Fritidsresor
Joakim Naumburg, Grundare Stayhard
Fredrik Persson, Head of Online, Stadium
Tomas Kull, Vd, Mathem

Jonas Ogvall,
vd Svensk Digital Handel,
jonas.ogvall@dhandel.se
www.dhandel.se

Om Svensk Digital Handel: Svensk Digital Handel, är intresseorganisationen för den digitala handeln i Sverige och vår vision är att vartannat köp ska vara digitalt. Vi verkar för att framtidssäkra medlemmarnas digitala verksamhet och tillsammans göra det enklare att handla på nätet. Svensk Digital Handel är en del av Svensk Handel.