Jonas Ogvall ny vd för Svensk Distanshandel

Från den 1 maj är Jonas Ogvall ny vd för Svensk Distanshandel AB. Han efterträder Bo Lindell som har har utvecklat branschorganisationen till att bli en nationell- och internationell aktör inom distans- och e-handeln.

Det är med stor respekt och förväntan som jag tillsammans med mina kollegor tar på mig uppdraget att utveckla Svensk Distanshandel. Att få möjlighet att arbeta i en bransch som ökar med tvåsiffriga tal och där branschen blickar framåt kommer att vara en stor drivkraft för att vidareutveckla Svensk Distanshandels erbjudande till medlemmar och Business Partners, säger Jonas Ogvall.

OM JONAS OGVALL:
Ålder: 42 år
Bor: Gamla Masthugget i Göteborg
Familj: Sambo och son på 6 veckor
Intressen: matlagning, golf, samhälle- och politik
Senaste e-handelsköp: 9 vita Hanes t-shirts
Bakgrund: Volvo Event Management – Golf, Göteborg & Co, Trigger Reklambyrå

Motto: Arbeta tillsammans för att göra det enklare att göra affärer.

För mer information ring gärna:

Jonas Ogvall, 0709 76 44 26

www.distanshandel.se

Svensk Distanshandel (SDh) är branschorganisationen för distans- och e-handel i Sverige. SDh har till uppgift att företräda branschen och verka för att den är seriös och kundvänlig. Organisationen bevakar kontinuerligt den nationella och internationella utvecklingen av e-handeln. SDh äger e-handelscertifieringen Trygg e-handel, som har till syfte att skapa ett förtroende hos konsumenterna vid köp på internet. Sedan 1 januari 2012 bedriver SDh distans- och e-handelsfrågor för Svensk Handel.
www.distanshandel.se