Paul Fischbein tar plats i Svensk Digital Handels styrelse

Qliro Group blir medlemmar i Svensk Digital Handel och Paul Fischbein, Vd och koncernchef för Qliro Group, kliver in i Svensk Digital Handels styrelse.

– Att Qliro Group som är en av Sveriges största koncernerer inom den digitala handeln blir medlemmar i Svensk Digital Handel har jag sett fram emot. Och att Paul Fischbein, med sin stora kompetens och erfarenhet, tar plats i styrelsen kommer ytterligare stärka oss att driva branschen framåt, säger Jonas Ogvall, vd Svensk Digital Handel.

På årsmötet den 20 maj valdes Svensk Digital Handels nya styrelse. Paul Fischbein går in i styrelsen samtidigt som Leif Johanson, Ellos Group, Mikael Rosendahl Ateljé Margaretha, Carina Bergudden, Klingel och Joachim Höök, Hööks Hästsport avslutar sina uppdrag som styrelseledamöter.

– Jag ser fram emot att Qliro Group nu är medlemmar i Svensk Digital Handel. Att arbeta tillsammans i branschen är något som utvecklar den. Det finns många gemensamma frågor och möjligheter för branschen att arbeta med för att den ska fortsätta växa, säger Paul Fischbein.

Styrelsens sammansättning:
Freddy Sobin, Consortio Fashion Group
Catrin Folkesson, Clas Ohlson
Hans Ohlsson, Ellos Group
Jan Wallsin, H&M
Paul Fischbein, Qliro Group
Bassam El Mattar, Fritidsresor
Joakim Naumburg, Stayhard
Fredrik Persson, Stadium

Jonas Ogvall, vs Svensk Digital Handel, 46 709 76 44 26, jonas.ogvall@svenskhandel.se

Svensk Digital Handel är intresseorganisationen för den digitala handeln i Sverige och vår vision är att vartannat köp ska vara digitalt. Vi verkar för att framtidssäkra medlemmarnas digitala verksamhet och tillsammans göra det enklare att handla på nätet. Svensk Digital Handel är en del av Svensk Handel.

Citat

Jonas Ogvall, vd Svensk Digital Handel