Seminarium om e-handel för Business to Business den 15 oktober i Stockholm

För att tillhöra dagens vinnare krävs en digital närvaro på internet oavsett om man säljer direkt till konsumenter eller till andra företag. Den 15 oktober arrangerar Svensk Digital Handel ett seminarium om hur digitaliseringen påverkar business to business, handeln mellan företag.

Experter deltar och ger sin syn på utvecklingen och marknadsledande aktörer berättar hur digitaliseringen förändrat deras B2B-affärsmodeller.

Den snabbt växande E-handeln innebär stora förändringar i människors konsumtionsvanor och köpbeteenden. Utvecklingen ställer helt nya krav på företag, oavsett område. Inom ”business to consumer” har ett stort antal aktörer ställt om till en affärsmodell som innefattar e-handel. Där har e-handeln blivit en integrerad del i verksamheten och ses inte som ett hot utan som ett sätt att få affärerna att växa och möta kunderna utanför den fysiska butiken och sprida varumärket.

Företag inom ”business to business” ligger ofta flera steg efter. Det hävdar Jonas Ogvall som är vd för Svensk Digital Handel som arrangerar seminariet:

- De förväntningar som konsumenten har inom business to consumer gäller också inom business to business. Av det enkla skälet att det är människor som gör inköpen. Kunderna vill kunna ta det av erbjudande, sortiment och priser och lägga en order direkt via datorn, surfplattan eller mobilen och inte behöva sitta i en telefonkö eller vänta på att en produktkatalog ska dimpa ner i brevlådan. Och de vill bli bemötta på samma sätt, oavsett plattform eller kanal, säger Jonas Ogvall, vd för Svensk Digital Handel.

Tid: Torsdag 15 oktober kl. 09.00-12.30 (frukost serveras mellan klockan 8 och 9)

Plats: Odenplan 7A, Stockholm

Program:

08.00-09.00  Frukost

09:00  Inledning, Jonas Ogvall, vd Svensk Digital Handel

9.20 – 12.20  Seminariepunkter

12.30 - 13.30  Lunch

För detaljerat program:

Anmäl ditt deltagande till:

Jonas Ogvall, vd Svensk Digital Handel, e-mail jonas.ogvall@svenskhandel.se

Svensk Digital Handel är intresseorganisationen för den digitala handeln i Sverige och vår vision är att vartannat köp ska vara digitalt. Vi verkar för att framtidssäkra medlemmarnas digitala verksamhet och tillsammans göra det enklare att handla på nätet. Svensk Digital Handel är en del av Svensk Handel. Svensk Digital Handel finns på www.dhandel.se samt på twitter @digitalhandel och YouTube.