• Svensk Energi/

INBJUDAN TILL ENERGILUNCH – TORSDAGEN DEN 14 JUNI:   Svenska folket: ”el – en lösning för klimatet”

Elanvändningen debatteras flitigt i Sverige. Inte minst i sammanhang som har med klimat och effektiv energianvändning att göra. Politiker, andra beslutsfattare, opinionsbildare och intresseorganisationer diskuterar olika handlinsalternativ och lösningar.

Men vad tycker egentligen elkunderna i Sverige? Det har Svensk Energi tagit reda på och här finns mycket intressant att berätta. Visste ni till exempel att bara en av tio svenskar tror på minskad elanvändning i framtiden?

"LADDA SVERIGE; El – lösning för klimatet" är en rapport som bygger på 3 000 svenskars åsikter om el i ljuset av klimatfrågan. Rapporten fokuserar på tre viktiga områden som berör varje individs vardag – boendet, transporterna och jobben.

Under en Energilunch presenterar Svensk Energi resultatet av studien. Vi låter sedan tre experter på rapportens tre fokusområden ge sin syn på studiens resultat. Skogsindustrierna talar utifrån perspektivet jobben. För att belysa hemmen står Villaägarna för kommentarerna, medan transporterna tas av Trafikverket.

Tid:                     Torsdagen den 14 juni 11.30–13.00 (inklusive lunch)

Plats:                   World Trade Center, Stockholm, I lokalen Atlanta

Medverkande:       Malin Thorsén, projektledare ”Ladda Sverige”, Svensk Energi
                                Lina Palm
, energidirektör, Skogsindustrierna
                                Jakob Eliasson
, energipolitisk expert, Villaägarna

Lars Nilsson, miljödirektör, Trafikverket

Vi bjuder givetvis på lunch efter föredragen. Av det skälet vore vi tacksamma för en snabb bekräftelse på närvaro till Cecilia Söder, 08-677 26 24, eller e-post: cecilia.soder@svenskenergi.se.

Varmt välkomna
Kalle Karlsson