• Svensk Energi/

Inbjudan till energilunch den 26 oktober: Elpriset höjs när elnäten byggs ut – olika elpriser i olika delar av Sverige

Svenska Kraftnät höjer stamnätskostnaderna med 32 procent och öppnar för olika elpriser i olika delar av landet när prisområden införs.

Investeringar i elnäten ska ge bättre överföringskapacitet inom Sverige och i förbindelserna med grannländerna. Detta minskar risken för att olika elpriser verkligen ska uppstå inom Sverige. Hur ser en typisk kund på stundande förändringar? Kom och lyssna på de aktuella frågorna kring elnäten i Sverige. Härmed inbjuds Du och Din redaktion till en energilunch. Tid: Måndagen den 26 oktober kl 11.30 Plats: Svensk Energis kansli, Olof Palmes gata 31, Stockholm Medverkande: Mikael Odenberg, generaldirektör, Svenska Kraftnät Tony Rosten,stf generaldirektör, Energimarknadsinspektionen Reine Spetz, energiansvarig, Borealis AB, Stenungssund Kjell Jansson, Svensk Energis VD Som vanligt bjuder vi på lunch ungefär vid 12.30, därför skulle vi uppskatta en bekräftelse på din närvaro snarast möjligt. Anmälan: Marita Maca via e-post: marita.maca@svenskenergi.se Välkommen! Kalle Karlsson Informationschef