Per-Olof Granström lämnar Svensk Energi

Per-Olof Granström, vice VD i Svensk Energi, lämnar föreningen den 1 oktober för att ta över ansvaret för Vattenfalls European Affairs i Bryssel. Per-Olof har arbetat åtta år i Svensk Energi, därav de senaste fem åren som vice VD.

Per-Olof Granström, 47 år, började hösten 2008 arbetet i Bryssel för att etablera elbranschens eget påverkansarbete gentemot EU-kommissionen och Europaparlamentet. Nu säger han i en kommentar: – Det har varit mycket roligt att få jobba tillsammans med branschen och medlemsföretagen med våra allra viktigaste frågor – energi- och klimatpolitik. Åren på Svensk Energi har varit givande med ett förtroendefullt samarbete med medlemsföretagen. Nu känns det otroligt spännande att i en ny roll, men fortsatt inom energibranschen, få ta mig an denna nya utmaning. Kjell Jansson, Svensk Energis VD, betonar de insatser som Per-Olof gjort för Svensk Energi och säger i en kommentar: ¬– Per-Olofs kompetens – parat med starkt driv och engagemang – har inneburit goda insatser för elbranschen. Speciellt när det gällt att samla elbranschen för att driva gemensamma frågor och tala med en röst såväl inom Sverige, Norden som Europa. Ytterligare information: Kjell Jansson, Svensk Energis VD, mobiltelefon 070-58 48 481 Per-Olof Granström, Svensk Energis vice VD, mobiltelefon 070-519 00 11