Anders Östlund, ordförande i Svensk Fjärrvärme och vd på Öresundskraft, är Årets påverkare

Anders Östlund, ordförande i Svensk Fjärrvärme och vd på Öresundskraft och har utnämnts till Influencer of the Year av forumet StrategiTorget Energi den 16 januari 2013.

- Jag är jätteglad. Det är ett kvitto på att vi gör ett bra jobb, inte bara på hemmaplan i Öresundskraft, utan också i Svensk Fjärrvärme. Vi har haft en proaktiv inställning till de viktigaste frågorna för branschen och det tror jag har märkts, säger Anders Östlund, vd Öresundskraft och ordförande i Svensk Fjärrvärme.

Influencer of the Year delas ut varje år av forumet StrategiTorget som drivs av Management Events och syftar till att lyfta personer som bidrar till framgång och påverkar en sektor eller företag på ett positivt sätt.

Inför StrategiTorget har man frågat cirka 100 beslutsfattare om personer som de ser som visionärer, pionjärer och/eller som starkt har påverkat sektorn eller sitt företag på ett positivt sätt.

Anders Östlund får utnämningen med motiveringen: Får Öresundskraft att synas genom bruset och har visat upp det högsta rörelseresultatet i företagets historia.

Årets andra nominerade var: Ulrika Jardfelt, vd Svensk Fjärrvärme, Per Langer, EVP Heat Division Fortum och Gunnar Eikeland, vd Skellefteå Kraft.

Kontakt:
Susanne Snäll, pressekreterare Svensk Fjärrvärme