Inbjudan till pressvisning 26/11, Spelet om energin

Inbjudan till pressvisning: Spelet om energin Svensk Fjärrvärme medverkar i utställningen Spelet om energin, på Tekniska museet i Stockholm. Utställningen pågår i tre år och vänder sig till barnfamiljer och skolelever år 4-9. Se inbjudan till pressvisning från Tekniska museet nedan.
Ytterligare upplysningar: Annika Johannesson, kommunikationschef: 0734-25 25 64

Pressvisning av den nya utställningen Spelet om energin Vi kan alla hjälpa till att rädda klimatet - men hur ska vi egentligen göra? Barn från 400 skolklasser har under ett års tid ställt energi- och klimatfrågor till Tekniska museet. Frågorna har inspirerat museet i arbetet med en utställning där besökaren får experimentera och leka sig fram till ökad kunskap om hur stora och små energival i vardagen påverkar vårt klimat. Utställningen öppnar på Tekniska museet den 28 november. Välkommen på pressvisning den 26 november kl 10.00. Tekniska museet bjuder på kaffe och smörgås.
Medverkande Ann Follin, museidirektör, Tekniska museet Lars Paulsson, utställningens projektledare, Tekniska museet Tommy Ankarljung, informationsdirektör, Energimyndigheten Anmälan Senast den 25 november till Robert Wolf, informatör, robert.wolf@tekniskamuseet.se Presskontakt Ulrika Forsberg, kommunikationschef, 08-450 56 49, 0739-62 42 97, ulrika.forsberg@tekniskamuseet.se.
Robert Wolf, informatör, 08-450 57 02, 070-361 46 32, robert.wolf@tekniskamuseet.se.
Lars Paulsson, intendent, 08-450 56 81 lars.paulsson@tekniskamuseet.se Utställningen vänder sig till skolklasser från årskurs fyra och nio samt till barnfamiljer. Utställningen är uppbyggd på ett sätt som minskar energianvändningen och med material som ger minsta möjliga påverkan på klimatet. Samarbetspartners: Energimyndigheten, Skandia, Posten, Max, Familjebostäder, Stockholmshem, Svenska Bostäder, Geotec, Svensk Fjärrvärme, Svebio, Svensk Energi, Samsung, Stockholm Vatten, Yello Strom, Fagerhult, Energirådgivningen.

Svensk Fjärrvärme är branschorganisationen för fjärrvärme, fjärrkyla och kraftvärme, med ca 150 medlemsföretag på mer än 250 orter. De svarar tillsammans för nära hälften av all uppvärmning av bostäder och lokaler i Sverige. Fjärrvärme och fjärrkyla erbjuder effektiva och miljöförbättrande energilösningar som ger kunden enkel, trygg och bekväm värme och kyla.