Svensk Fjärrvärme sprider klimatsmart värme med blommor

Svensk Fjärrvärme sprider klimatsmart värme Med blommor vill Svensk Fjärrvärme uppmärksamma fjärrvärmebranschens insatser för klimat och miljö. Blommorna överlämnas personligen till en mängd beslutsfattare i fastighetsbranschen och opinionsbildare inom energi och klimat. De levereras miljövänligt, med specialdesignade cykelbud som tar sig runt Stockholm genom modd och is.
Med en klimatsmart, och ovanligt analog kampanj vill Svensk Fjärrvärme uppmärksamma fjärrvärmen. Med blomman följer uppmaningen att gå in på en kampanjsajt, där VD Ulrika Jardfelt tar emot med ett fördjupat resonemang om fjärrvärmens fördelar, både vad gäller klimat, driftssäkerhet och ekonomi.
Mottagarna kan också själva under denna vecka skicka en blomma till någon de tycker bör uppmärksamma Sveriges vanligaste uppvärmningsform. Blomman är en orange gerbera, förvillande lika branschens samlande symbol "Fjärrvärme, Ja tack!".
De i målgruppen som inte befinner sig i huvudstaden får uppmaning och blomma digitalt och via personliga vykort. Även de kan skicka en blomma vidare, i form av ett e-vykort. Se filmen med Ulrika Jardfelt på www.fjarrvarme.se.
Kampanjen följs upp med annonsering, både i print och digitalt, samt tv-reklam.

Ytterligare upplysningar: Annika Johannesson, 08-677 27 07