Svensk Fjärrvärmes årsmöte 22-23 november

Den 22-23 november träffas drygt 200 personer i Norrköping, för konferens i samband med Svensk Fjärrvärmes årsmöte.

Svensk Fjärrvärme arrangerar konferens för medlemsföretag och andra fjärrvärmeintresserade, i samband med föreningens årsmöte. I år hålls årsmöteskonferensen i Louis De Geer i Norrköping.

Den 22 november berör programmet aktuella branschfrågor, bland annat kommer Joakim Cejie, fjärrvärmeansvarig tjänsteman från Näringsdepartementet och talar på temat ”Fjärrvärmen i aktuell energipolitik” kl 13.00.

På årsmötets andra dag, den 23 november, strax efter 11, delas stipendier ut till vinnarna av Årets Exjobb 2011. Stipendierna delas ut till studenter inom områdena ekonomi/samhällsvetenskap och teknik/naturvetenskap. Efter prisutdelningen finns möjlighet till intervjuer och fotografering av pristagarna.

Finspång-son nominerad till ny ordförande för Svensk Fjärrvärme

På eftermiddagen den 23 november ska årsmötet välja ny föreningsordförande efter Thore Sahlin, som avgår efter åtta år. Valberedningen har nominerat Anders Östlund, koncernchef för Öresundskraft i Helsingborg. Anders Östlund härstammar från Finspång och har tidigare varit fjärrvärmechef på fd Sydkraft (numera E.ON) i Norrköping.